EmanuelePirro LeMans 2006 pobeditel2

Италианският пилот Емануеле Пиро идва в България за представянето на ексклузивни спортни модели на Ауди. Петкратниятшампион от Льо Ман ще сподели какво е да печелиш митичните 24 часа на Льо Ман и как запазва своя спортен дух години след като е прекратил спортната си кариера.

Успехът на Емануеле Пиро е неповторим и до този момент, 9 поредни подиума и  5 исторически победи.

Роден през 1962 година в Рим той от малък открива страстта си към автомобилите. Както казва за самия себе си „Аз съм роден с любовта си към автомобилния спорт“. На 9 годишна възраст намира един изоставен Фиат, който боядисва и прави годен за употреба, и така започва всичко.

На 19 годишна възраст, спортниятдиректор на Ланча Чезаре Фиорио го кани в тима на Ланча за 24-течаса на Дайтона и Емануеле Пиро завършва с екипа си пети.Тази победа е последвана веднагаотангажимент за Льо Ман.

Кариерата му преминава през много състезания, включително и Формула1, където е трети пилот в супер тима Макларлън през 1988 г. като се състезава редом до Ален Прост и Аертон Сена.Малко след това кара за Бенетон и Скудерия Италия. Големият успех обаче идва в състезанията с туристически автомобили, където го ангажира BMW.

В края на 1993 г. Пиро се разделя с BMW, но отношенията с тима са така добри, че  Чарли Лам от Шницер му казва, че голям производител се завръща в автомобилния спорт. Дава му телефонен номер и както разказва Пиро, за пръвпътчува името един човек, на който се обажда –Доктор Улрих!

Така започва кариерата на Емануеле Пиро в Ауди, която продължава повече от 15 години. В началото италианецът кара туристически автомобили и печели титли в шампионатите на Италия и Германия. В края на 1997 г. е извикан в Инголщадт, където го посвещават в тайната: марката с четирите кръга се подготвя за състезанието за издържливост 24 часа Льо Ман. Пиро участва в подготовката от самото начало. Третото и четвърто място в надпреварата през 1999 г.,при първото участие на Ауди, надминават и най-смелите очаквания на екипа.

Следва уникалната серия от победи .....включително и първата на автомобил с дизелов двигател.През по-голямата част от кариерата си с Ауди Емануеле Пиро участва и в американските серии Льо Ман (American Le Mans Series – ALMS). Печели шампионата два пъти – през 2001 и 2005 г. Последното му състезание с екипа е на Лагуна Сека през 2008 г. В самия край на състезанието е изпреварен от Марко Вернер, който печели.

Емануеле Пиро

Роден на 12 януари 1962 г. в Рим

Кариера

1973 започва да се състезава с картинг

1976 шампион в италианския картинг шампионат

1977 втори в световния картинг шампионат

1978 втори в европейския картинг шампионат

1979 шампион в италианския картинг шампионат

1980 шампион в първенството Фиат Абарт

1981 пръв в двулитровия GT клас в 24 часа на Льо Ман, шести в европейската Формула 3

1982 втори в европейската Формула 3

1983 трети в европейската Формула 3

1984 шести в европейската Формула 2

1985 трети в европейската Формула 3000; прави тест за Брабам във Формула 1

1986 втори в европейската Формула 3000

1987 трети в световния шампионат за туристически автомобили

1988 кара за Макларън във Формула 1

1989 23-ти във Формула 1 с Бенетон; печели 24 часа на Нюрбургринг

1990 кара във Формула 1 за Далара

1991 18-и във Формула 1 с Далара

1992 11-и в немския шампионат за туристически автомобили

1993 кара в италианския шампионат за туристически автомобили

1994 шампион в италианския шампионат за туристически автомобили

1995 шампион в италианския шампионат за туристически автомобили

1996-1998 кара в ADAC-STW Къп, шампион през 1996 г-

1999 пети в 12 часа на Себринг, трети в 24 часа на Льо Ман

2000 пръв в 24 часа на Льо Ман, трети в ALMS

2001 пръв в 24 часа на Льо Ман, шампион в ALMS

2002 пръв в 24 часа на Льо Ман

2003 втори в 12 часа на Себринг, трети в 24 часа на Льо Ман

2004 втори в 12 часа на Себринг, трети в 24 часа на Льо Ман

2005 втори в 12 часа на Себринг, трети в 24 часа на Льо Ман, шампион в ALMS

2006 пръв в 24 часа на Льо Ман, четвърти в ALMS

2007 пръв в 24 часа на Льо Ман

2008 шести в 24 часа на Льо Ман

Фейсбук коментари

DISQUS коментари