Peugeot 5008

Силно изразен дизайн, футуристично оформен, но и изключително функционален интериор, ергономия и безопасност. Всичко това е неизменна част от портфолиото на Peugeot през последните 3 години и най-новото попълнение в моделната гама на марката- изцяло новото 5008, не прави изключение. 

Ако горните определения не ви се “връзват” с името 5008 по някакъв начин, то причината за това, е че единственото което е останало общо между предходното и актуалното поколение на модела е единствено и само обозначението им. Докато старата генериця на модела беше един макар и нетипичен, но основно пътнически превозвач тип многофункционален (MPV), то новата притежава всички параметри на SUV модел, но със скрити достойнства. 

Когато говорим за новото Peugeot 5008 няма как да не споменем и по-малките- 3008, носител на престижното отличие Автомобил на годината 2017 на Европа, и 2008. Макар и да споделят едно общо дизайн “звучене, трите автомобила се различават сериозно един от друг, като най-новото предложение на френската марка буквално има два скрити в багажника си коза, които му дават огромно преимущество пред останалите. 

Новото Peugeot 5008, междуосието на което е 2.84 метра, е разработено на новата модулна платформа EMP2 на компанията, и идва с увеличена с 16.5 см дължина в сравнение с 3008, а по отношение на предходното си поколение е с почти 100 килограма по-леко. Автомобилът е с дължина от 4.64 метра, ширината му е с 11 см по-голяма от тази на предшественика му, а пътниците на втория ред, който е оформен от три отделни и регулируеми седалки, имат с 60 мм повече пространство за краката си.

Благодарение на променените са габарити и общо предназначение, новото 5008 предлага изненадващо просторен интериор при петместна конфигурация на интериора, а при “разгъването” на двата коза в багажника- две криещи се в пода седалки, обещава и възможност за превоз на седем човека. Оперирането с допълнителните седалки е улеснено максимално, като за разгъването и сгъването им е необходим буквално един пръст. 

Допълнителен товарен обем (около 100 литра) може да бъде постигнат и благодарение на опцията за цялостното изваждане на двете задни седалки от автомобила. В петместна конфигурация на седалките пък, вместимостта на товарното отделение на новото 5008 е 780 литра, а благодарение на ниския под на багажника и наличната система за дистанционо отваряне на вратата му с крак, товаренето и разтоварването е наистина много улеснено.

Освен на един просторен и модулен интериор, бъдещите собственици на 5008 могат да разчитат и не по-малко интересна и вълнуваща обща обстановка във вътрешността. Дори в базовата версия на модела присъстват приятни за окото и ръката текстилни материали, а където има пласмасови елементи, те са с приятен и мек горен слой. По-високите нива на оборудване пък се отличават с висококачествени материали, контрастни цветови изпълнения, стилни шевове и елегантни апликации.

Основни акценти във вътрешността на новото Peugeot 5008, макар и насочени предимно към водача, са типичният за актуалната гама на компанията компактен спортен волан със скосени горна и долна част, както и новото поколение на многофункционалната бордовата инфо-комуникационна и информационна система i-Cockpit с възможност за синхронизиране на мобилни телефони с MirrorLink, Apple CarPlay и Android Auto. 

Топ-предложенията GT Line и GT са оборудвани с доработена версия на i-Cockpit, наречена i-Cockpit® Amplify, която обещава да пренесе цялостното излъчване на ново ниво. С допълнителен бутон, системата позволява пет допълнителни настройки, в това число на итензитета на цветовете на интериорното и това на контролното табло (sight), на аудиосистемата (hearing), на седалките, които разполагат с пет режима на масажна функция (touch) и на специалния ароматизатор (smell). На фона на допълнителните възможности за настройки, от Peugeot са препрограмирали два основни тематични режима- Boost, за по-динамично усещане, и Relax.

В оборудването на новото Peugeot 5008 ще могат да бъдат открити и редица системи за активна безопасност, в това число система за автоматично задействане на спирачната система, система за задържане на автомобила в пътната лента, паркинг асистент, система за видео-наблюдение около цялото превозно средство Visio Park и други. 

По отношение на задвижващите агрегати, новото Peugeot 5008 се предлага в богат набор бензинови и дизелови модификации. В първата група откриваме три варианта- 1.2 литров PureTech със 130 конски сили в комбинация с шестстепенна механична и автоматична предавателна кутия, и 1.6 литров THP със 165 конски сили и автоматична трансмисия, а в дизеловата група са пет предложения- 1.6 литра BlueHDi със 100 конски сили и петстепенна механична кутия, със 120 конски сили и шестстепенна ръчна и автоматична кутия, и два двулитрови BlueHDi със 150 и 180 конски сили. 

Новото Peugeot 5008 не се предлага във версия със задвижване на четирите колела, но подобно на останалите SUV предложения на френската марка може да бъде екипирано със системата за подобряване на проходимостта Grip Control, която доказано е в състояние да се справи с разумни, а и не чак толкова, офроуд изпитания. При седемместния модел, системата Advanced Grip Control гарантира подобрено сцепление на гумите с пътната настилка, като предлага и възможност за избор между пет основни режима- нормален, сняг, кал, бясък и изключена електронна стабилизираща програма. За още по-добро поведение извън пътя, технологията е комбинирана с 18-цолови гуми за кал и сняг, а в оборудването е налична също така и системата HADC (Hill Assist Descent Control), която гарантира безпроблемно спускане по по-сериозни наклони. 

На стандартни пътища, 5008 предлага всички типични за SUV автомобилите достойнства, като висока командна позиция на седене, по-голямо отстояние от пътя и многофункционален интериор, но ги комбинира с изненадващо наподобяваща тази на леките коли маневреност. На дълъг път моделът е ненатоварващ и носи удовлетворение по време на управлението си. За последното сериозно допринася и бордовата инсталация i-Cockpit, която дава възможност на водача да контролира голяма част от основните и вторичните функционалности на превозното средство чрез бутони и превключватели от волана, без да е необходимо да се отклонява погледа от пътя. Основният инструментален блок идва с възможности за персонализация на подаваната на него информация, в това число и в графично отношение.

По време на част от тестовото шофиране на версията 1.6 литра BlueHDi със 120 конски сили и роботизирана предавателна кутия, и след изминати 104 километра (20 км градско и 84 км магистрала) със средна скорост от 104 км/ч, средният разход на гориво беше 4.9 литра на 100 километра.

Източник: http://www.auto-press.net

Фейсбук коментари

DISQUS коментари